Mammas kofta

När jag och Thelin var på bröllopsresa förra året tog jag med mig en stickning jag spanat ett tag på. Nämligen Acer. Jag stickade klart den under vår vecka i Grekland. Jag var dock lite slarvig och tvättade inte min provlapp och därför blev koftan för liten. Jag använde den ändå men insåg att det var bättre att jag stickade en ny i rätt storlek. Jag skickade min första Acer till mamma med posten. Så här såg det ut när jag fotograferade henne i den förra veckan!

Mammas Kofta 003

Jag stickade koftan i Magasin duetts Supersoft i färgen Venetian. Jag älskar färgen och min nya Acer är i samma röda Supersoft och i Donegal Tweed .

Resultatet, en jättevarm tjusig kofta med ett enkelt flät och spetsmönster framtill och på ryggen.

Mammas Kofta 015

Knapparna köpte jag också på Magasin Duett och Petra är en mästare på att matcha rätt knappar med rätt kofta.

Mammas Kofta 036Jag tycker mönstret gör sig så fint över ryggen på koftan. Vi hittade hasselnötter och en ollonborre på vår promenadfotografering också.

Mammas Kofta 038

Det var allt.

About alicialindqwister

Jag är född 1991. Älskar nördar och stickar jämt. Älskar garn, katter och min fru.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

