Homofin Pop Spot Sjal

Mitt senaste stora projekt, En Pop spot stickad i Kaunigarn i vitt och regnbågsfärger. Det har tagit 4 veckor att sticka. Under dessa 4 veckor har den hunnit vara rolig, bli tråkig och rolig igen. 

Vi tittar på bilderna.

 

Image

Michaela hjälpte mig fotografera igår. 

Sjalen är gigantisk och faktiskt fruktansvärt fin. Garnet var väldigt stickigt när jag stickade men när jag tvättat den i maskin så blev det väldans mjukt. Blev sugen på att göra en mönsterstickad tröja i enfärgad botten och effektgarnsmönster, väldigt tjusigt.

Image

Den obligatoriska snurrbilden, och lite detaljer. 

 

Image

 Garnet köptes på garnkorgen och det gick åt 225g vit och nästan 140g effektgarn med stickor 4,5.

 

About alicialindqwister

Jag är född 1991. Älskar nördar och stickar jämt. Älskar garn, katter och min fru.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Homofin Pop Spot Sjal

  1. Viffla says:

    Din popspot är helt underbar!

  2. Anna Martina says:

    Den är verkligen superfin, så klara och fina färger i regnbågen 🙂

Leave a Reply

